tirsdag 21. mai 2013

Boken på vent (33): Du forsvinner av Christian Jungersen

Denne dansken har jeg vært nyskjerrig på etter å ha lest interessante intervjuer med mannen og gode omtaler og anmeldelser av bøkene hans. Jeg tenekr ikke å vente så lenge på å lese denne, men noen dager blir det nok i ventekøa. Det er tirsdag og boken på vent i Beathesbokhylle.


Fra forlagets omtale:



Det er åtte år siden Christian Jungersen skrev den kritikerroste romanen "Unntaket". Han har brukt
årene godt. "Du forsvinner" er blitt en foruroligende psykologisk kjærlighetsroman til ettertanke.

Mia er lærer. Frederik leder en privatskole. På en ferietur til Mallorca med deres sekstenårige sønn begynner Frederik å oppføre seg merkelig. Det viser seg at han har en hjernesvulst, som gradvis har endret hans personlighet.
Da Frederik blir avslørt i et millionbedrageri, begynner et spill om skyld og ansvar. For er den skyldige ham selv eller hjerneskaden? Styres friske menneskers handlinger ikke vel så mye av biologien i våre hjerner? Og var den mannen Mia forelsket seg i, den syke eller den friske?

"Du forsvinner" er en djevelsk og filosofisk kjærlighetsroman om å finne sin egen vei ut av katastrofen, om menn, kvinner og forsteder. Og om sjelen. 
Vil du lese om flere ventebøker så ta en titt inn til Beathe HER
Ha en fin tirsdag! :)

28 kommentarer:

  1. Den måtte jeg jo sette meg i kø hos biblioteket. Må nok smøre meg litt med tålmodighet, siden jeg ble sånn ca nummer 50 i køen:) Hørtes ut som en interessant bok, og når den har fått mye skryt, da er det vel bare å glede seg:) Ønsker deg en flott dag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg synes temaet er interessant,,, så jeg gleder meg.:) God dag til deg også.:)

      Slett
  2. Denne har jeg også på vent i hyllene og er spent på om den er noe for meg, ser at den har fått både positive og negative tilbakemeldinger så det skal bli spennende å se om du liker den. Har du lest "unntaket"?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo fint med blandete reaskjoner, så trenegr en ikke ha for høye forventinger. Nei, Unntaket har jeg ikke lest men kjøpte den på salg i Trondheim i pinsa.:)

      Slett
  3. Denne boka ligger høyt oppe i bokbunken min, og blir kanskje den tredje neste jeg leser. Håper den er like bra som alle omtalene tilsier!
    Har du fornyet bloggen din? Artig med noe nytt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja , den ligger som nr to eller tre hos meg også. Skal lese den sore Gatsby på nytt nå, og så er det Røde rommet i lesesirkelen før måneden er omme..så denne og Med hjertet i Paris.:)

      Slett
    2. Ja, fikk lyst til å få inn noe rødt, hvitt og blått til 17 mai men det ble visst mest rødt.;)

      Slett
  4. Ja, denne har eg sett reklame for, og eg hadde boka i handa då eg var innom ein bokhandel her ein dag..

    Ser at bakgrunnsbiletet på bloggen din er endra. Det var fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Må variere litt.:)
      Ja boka blir spennende å lese.:)

      Slett
  5. Jeg har også lest en del om denne boken i det siste så jeg har blitt ganske nysgjerrig på den etter hvert - spent på om du kommer til å like den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg og. Lest mye bra og noen som ikke likte den noe særlig..

      Slett
  6. "er en djevelsk og filosofisk kjærlighetsroman" - Tøft! Jeg liker omslaget også.

    SvarSlett
  7. Spent på hva du synes, har lest ulike meninger om denne. Men som er slik det skal være. Sjelden at en bok faller i smak hos alle som leser den.

    SvarSlett
    Svar
    1. JA, det har jeg også. Synes det er fint jeg.:)

      Slett
  8. Denne har jeg notert meg tidligere. Høres spennede ut

    SvarSlett
  9. Eg har lese Unntaket og vart ikkje superfornøgdt. Hadde kanskje vel høge forventningar... Håpar boka fell i smak hos deg iallefall :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid en fare med de høye forventingene. Ja, jeg er jo spent på boka/bøkene.:)

      Slett
  10. Det er så mange som skriver om denne boken for tiden så jeg tok den med meg hjem i går. Jeg har en bunke å lese først men så skal jeg få med meg Du forsvinner.
    akkurat nå er jeg inne i en Nord-Korea fase og jeg føler det er sannelig på tide å lære litt om dette landet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er litt artig å lese bøkene når de blir diskutert.:) Nord-Korea skule også jeg ha lært mer om.. etterhvert.;)

      Slett
  11. Jeg holder på med boka og synes den er ganske bra. Er jo en spennende tema som man egentlig vet for lite om.. Enten vil man like boka, eller så vil man det ikke..

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Gleder meg til å lese denne. Hørte Jungersen lese av denne boka på Lillehammer i dag. Gøy!

      Slett
    2. Hvor bra! Boken har jeg nå lest ut og den hadde en overraskende slutt, men det ante meg likevel.. Har liggende Sandmanen og Flink pike.. Så jeg fordyper meg nok mens sola steker..

      Slett
    3. Så bra! Gleder meg til denne.:) Gode bøker du har i sola.:)

      Slett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Denne har jeg mottatt også, har du begynt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, men den ligger høyt i ventebunken, neste bok ut tenker jeg.:)

      Slett